4.6.2013

Itsetunnosta

Mua kiusattiin yläasteella, tarkemmin seiskalla ja kasilla, ihan ja puhtaasti ulkonäköseikoista. (Ysillä olin kai tarpeeksi cool, että ei tarvinnu kiusata... Tai jotain...) Olen ollut lapsesta asti pyöreä ja se nyt ilmeisesti sitten oli oikeutus joillekkin ihmisille kiusata ja haukkua. Tämä on ehkä ollut isoin tekijä sille, että mulla on tänäkin päivänä välillä todella huono itsetunto. Myös yksi teini-iän poikaystävä myötävaikutti asiaan, tosin vasta seurustelusuhteen jälkeen.

Useasti peiliin katsoessa näkee vain ne ongelmat. Allit, vatsan, isot ihohuokoset... Tätä listaa voisi jatkaa joinain päivinä aika pitkälle. Tukka ei asetu, meikki menee ketuilleen, vaatteet eivät istu...

Välillä on parempia päiviä, jolloin peilistä ei katso mörökölli, vaan ihan jopa sieväkasvoinen nainen. Näitä päiviä, voisi ehkä olla vähän useammin... :) Köyhät, kauniit ja kurvikkaat-blogin Hanna oli asiaan pureutunut eräässä postauksessaan ja tästä rohkaistuneena ja inspiroituneena ajattelinkin siis ottaa asiakseni, että listaan viisi asiaa, joista pidän itsessäni.

1. Silmät
Pidän kovasti silmieni väristä ja koosta. Omasta takaa löytyy myös pitkähköt ja tuuheat ripset, joita ennen häitä ripsipidennykset laittanut kosmetologi "manasi", kun niitä koko ajan löytyi vain lisää ja lisää...

2. Nenä
Joskus mä vihasin nenääni ja kovasti. Nykyään olen siitä oppinut tykkäämään, koska se nyt on vain tuollainen hassu. :)


3. Kädet
Mulla on minipienet sormenpäät, jotka ovat mielestäni aika suloiset. Kuvassa omat (!!) kynnet vuodelta 2010, kun odotin Pikku-M.ää. Ikinä sitä enne tai sen jälkeen eivät kynnet ole olleet noin hyvässä kunnossa.


4. Boobs!
No... Ne on ihan kivat. :)

5. Varpaat ja yleensäkin jalat
Ja nyt puhutaan siis jalkaterästä. Mun varpaat on "suorat" ja sievät ja koko jalkaterä yleensäkin möykytön ja nätti. Vaikka melkeen neljänkympin räpylä onkin! Onko ihan kummallista lisätä tämmöseen listaan jalkansa? :D (Kuva ei ole parhaimmasta päästä, otettu tukka jo lässähtäneenä, silmälasit on silmien edessä ja meikki ei siten näy... Plus jalkojen ja yläkropan väri ei täsmää, kun on ihan alkukesästä viime vuonna otettu. Mutta hei noi Fistit...)


Nyt on sitten myönnettävä, että ensimmäisen kolmen kohdan jälkeen mulla oli oikeasti täysi työ keksiä kaksi lisää... Koska tässä nimenomaan oli tarkoitus listata ulkonäöllisiä piirteitä, eikä luonnetta tai sellaista voinut käyttää.

Noh, on nyt kuitenkin listattu! :) Mitä ajatuksia tälläiset asiat herättävät muissa?

10 kommenttia :

  1. Jee! Ihanaa, että vierailit blogissani ja otit haasteen vastaan! <3

    Sulla on todellakin upeat silmät. :) Ja mielestäni ei ole yhtään outoa laittaa tuolle listalle jalat! Itselläni on vähän "hassut" varpaat siinä mielessä, että isovarpaat ovat suuret ja kaikki muut varpaat aika pieniä. :D Ja kyllä siitäkin on vuosien varrella monet stressinaiheet keksitty, uskomatonta kyllä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita stressinaiheita saa kyllä kehitettyä ihan mistä vaan, jos vähääkään siihen on taipumusta... :D Nimim. Stressierkki

      Poista
  2. Sä oot kaunis nainen ja luonteeltasi tosi kivan oloinen, hus pois kaikki alemmuuskompleksit ja huonot itsetunnot! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Mä uskon, että me saatettais tulla "tosielämässä" hyvin toimeen, ainakin blogien perusteella... :)

      Poista
    2. Mä olen itseasiassa miettinyt ihan tätä samaa, olis oikeestaan kiva joskus tavata jossain. :)

      Poista
  3. Sun silmät on kyllä niiiiin kauniit ♥ Voi kumpa mäkin voisin sanoa mun varpaita sieviks. Ne on ällöt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :)

      Heh, no onneksi varpaat on helppo piilottaa! :D

      Poista
  4. Kuulepa rouvaseni (meinasin kirjoittaa neiti, apua :D). Sinä olet upea! Älä ikinä koskaan ajattele mitään muuta. "Kauneus" on niin paljon kaikkea muuta kuin mitä muotilehdissä näkee ja maailmalla ihannoidaan. Se on vaan harmillinen asia, että kaikki ihmiset eivät sitä tajua. Mutta onneksi me, jotka näemme syvemmälle ja paremmin, tiedämme :) Kauniita kesäpäivä sinne! <3

    VastaaPoista